Evas - En liten del av mitt liv...

Alla inlägg under september 2010

Av Eva - 29 september 2010 19:50

Snälla, kan vi inte sluta snart, jag vill åka hem har jag tänkt hela dan, för jag har haft migrän idag, och det är väldigt jobbigt att sitta och räkna matte medans man mår illa och har huvudvärk. Fast efter att jag tog några alvedon kändes det bättre. Och det var nog en väldig tur att jag tog en alvedon innan streetdancen annars skulle jag nog inte ha klarat av att dansa idag. Men nu mår jag mycket bättre och är jättesprallig, men det blir jag alltid efter att jag har varit trött och lite hängig.


Nej nu ska jag gå ner och titta på idol, så hinner inte skriva mer nu.

 

Kram.

Av Eva - 27 september 2010 17:30

Äntligen nya glasögon, det har jag velat länge! De är svarta med nå mönster på sidorna. De är jättesköna och så ser man så bra i dem. Har fått en hel del kommentarer på skolan idag, t.ex från Therese (fröken); Hej! Nej men vänta! Har du nya brillor?! Hon är lite rolig, Therese, hon är precis som en av oss elever ibland om man bortser från att hon är gravid.


Nu kommer jag inte på nåt mer att skriva så;


Kram

Av Eva - 26 september 2010 17:17

I helgen har jag varit hos Hanna tillsammans med Elin, Kim nu och Maja. Jag, Kim och Maja var där vid typ 6, men Elin hade sagt att hon skulle komma senare så medans vi väntade på henne satt vi och spelade kort, tittade på tv och åt godis och chips. När hon kom vid typ halv 9 kanske, så tittade vi färdigt på en film vi hade börjat tittat på och sen satt vi och spelade monopol tills typ kl 1. Och då när vi tänkte gå och lägga oss var alla så pigga, för vi hade ätit så mycket godis och druckit läsk, så vi låg och pratade  jättelänge, och Elin höll på att dra ur proppen på min luftmadrass, så jag pumpade den typ 5 ggr på 2-3 timmar. Och vid typ halv 4 insåg vi att vi nog inte skulle somna så fortsatte med att spela monopol istället, och efter att vi hade fått i oss en varsin macka (jag och kim drack mjölk oxå), vid typ halv 5så gick vi och la oss igen, och då lyckades vi faktiskt somna, fast det tog en stund för jag låg och lyssnade på Elin och Kim nu som låg och pratade med varann så jag somnade inte förräns typ 5 kanske. sen vaknade jag vid typ halv 7, och låg och småslumrade tills typ halv 8, efter det var jag klarvaken. Så förmodligen kommer jag att vara jättetrött ikväll och imorron, eftersom jag bara sov 2 timmar. Men det spelar ingen roll om jag är trött imorron, det var det värt för vi hade sjukt kul!! Finns inga bätte att spendera en lördagskväll med, helt enkelt, NI är dom bästa, Kim, Elin, Hanna och Maja<3  


Kram

Av Eva - 21 september 2010 18:31

Idag har jag hoppade vi höjdhopp på gympan. Det var faktiskt rätt så kul, roligare än jag hade trott. Jag har aldrig tyckt om att hoppa höjdhopp, ända sen typ ettan eller tvåan har jag varit livrädd för att hoppa med ribba för jag fick ribban på mig och gjorde illa ryggen ganska ordentligt en gång, sen dess har jag avskytt att hoppa höjd, även när man inte använt ribba utan ''gummiband'' istället. Det hade vi idag, eller man fick välja mella ribba och snodd. Jag valde inte ribba iallafall. Jag lyckades klara hela 1 meter! (Högre hoppade vi inte.) Annars har det väl mestbara varit en vanlig skoldag.

  Efter skolan åkte jag in till stan, där jag mötte mamma och vi gick och gjorde en synundersökning och så valde jag nya bågar, för mina gamla bågar har blivit typ blekta så att de inte är så fina längre + att jag behövde starkare glas.

Annars har jag inte gjort något specielllt idag, mest bara haft tråkigt.


Imorgon blir det skolfoto, förhoppningsvis ser man hyfsad ut :P


Kram

Av Eva - 20 september 2010 21:09

I går var jag mest bara hemma och hade jääättetråkigt nästan hela dan. På kvällen vid typ kl. 6 skulle vi skjutsa Rebecka till stan, för hennes buss tillbaka till sthlm gick kvart i 7. Men innan det var jag ute och fotade lite, både egobilder på mig själv och på allt annat runt omkring mig. Och medans jag gjorde det så blev jag på mycket bättre humör, för det är så kul att fota! Sen när vi kom tillbaka från stan efter att vi hade skjutsat Rebecka gjorde jag inte så mkt mer.


Hej då!

Kram.

Av Eva - 18 september 2010 21:45

Idag var vi hos farmor och farfar för farfar fyller 75 år idag, på vägen hämtade vi upp Ella (småkusin, 7år) När vi kom dit var det ingen annan där men så klart kom vildingarna (Valdemar, William Och Matilda (småkusiner, 8, 5, 5år)) snart upp. När de kom satt jag och ritade med Ella, men det glömdes bort när det kom fler som det skulle lekas med. Då gick jag, Ella, Valdemar och William bort till klätterträdet och lekte där en stund. Sen när vi kom tillbaka hade det kommit mer folk och det blev lite trångt när vi skulle fika, sedan vid typ halv 1 skulle Valdemar åka, för han skulle på kalas. Sen blev det lite mer lek och brottning och bokläsning och klättrande i klätterträdet tills det var dags för oss att åka hem.


Vid klockan 6 var vi på Betania i Stocka för vi skulle äta surströmming (jag åt köttbullar istället), där träffade vi Valdemar, William och Matilda även Hanna var där. Det är ganska kul där, för de har alltid massa galna/roliga uppträdanden, så det blev en hel del skratt :D


Nu ska jag gå så Hej då


Kram.

Av Eva - 17 september 2010 18:24

Äntligen fredag/helg, sköönt!

Idag har vi haft NO-prov, det gick nog hyfsat kändes det som, svarade på allt iallafall. Känns lite skönt att ha det överstökat, fast nästa vecka är det matteprov istället, fast det är nog ganska lätt, brukar vara det.


Alldeles nyss satt jag och lyssnade på regnet som bara öste ner, men sen på bara några sekunder så slutade det. Bara så där, som att det var nån som hällde ur en vattenkanna och bestämde sig för att det var färdigvattnat. Aja, nu lyssnar jag på musik istället.


Snart kommer syrran hem från Sthlm, mamma är och hämtar henne i Harmånger just nu. Fast hon åker tillbaka igen på söndag:'( och tyvärr tar hon den här datorn med sig, så då är det bara att sätta sig vid min/esters eller pappas dator igen.


Imorron ska vi till farmor och farfar för Rebeck ville träffa dom medans hon är hemma, och på kvällen blir det surströmming i Stocka, fast jag äter INTE surströmming;)

Av Eva - 17 september 2010 18:09

Raindrops falling outside my window

Drip drop, drip drop

Rain is falling, sky is grey

Drip drop, drip drop

Everything is wet

Drip drop, drip drop

The trees, the grass and the flowers

Drip drop, drip drop

Raindrops are falling

Drip drop, drip drop

Ovido - Quiz & Flashcards