Evas - En liten del av mitt liv...

Alla inlägg under december 2010

Av Eva - 29 december 2010 17:33

Hade precis satt mig framför datorn och skulle just börja skriva när vi fick besök av Nina och Hanna Hassel (mammas kompis och hennes 5-åriga dotter) så det blev till att leka med Hanna ett tag!


Kände att jag var lite för detaljerad i förra inlägget så ska försöka bli lite mer kortfattad!


På juldagen var vi hos farmor och farfar, nästan hela släkten var där förutom Nordströms! Alla små kusiner var där iallafall så det var full rulle hela dan! Skulle kunna skriva hur mycket som helst men jag skulle ju inte skriva så mycket! Men hursomhelst var det en rolig dag med mycket lek med småkusinerna. Bl.a var jag först en isglass som sen blev en häst som hette glass! Iallafall om man ska tro Ella och Matilda!


På annandagen var vi bara hemma nästan hela dan. Fast på kvällen så var vi på högliden på julkonsert!


Jag tror åtminstone att jag lyckades vara lite kortfattad, hade kunnat skriva hur mycket som helst!


Kram!

Av Eva - 27 december 2010 19:30

Har haft så mycket att göra med julfirande i helgen så har inte hunnit skriva nå! För om nån skulle ha missat det så har det liksom varit jul nu under helgen! :P 

 

 

I fredags (julafton) öppnade vi först nästan alla julklapparna hemma, och vi brukar alltid skriva rim till våra julklappar och så även i år, men när jag skulle klistra fast rimmet på Esters julklapp så upptäckte jag att jag hade rimmat på fel sak :P Jag hade skrivit rimmet som att det var ett halsband fast det var ett armband, så måsta skynda mig att skriva ett nytt. Hursomhelst så blev det iaf ett nytt rim till slut så även Ester fick ett rim på sitt paket. 

   Efter att vi öppnat julklapparna så åkte vi till Karin (faster) Erik (ingift farbror) och Tobias (kusin), även Emilia (kusin) och hennes kille Martin var hemma. Det vae första gången jag träffade honom, Rebecka och Ester hade träffat honom förut när inte jag var med.
  Efter en liten stund gick vi upp och spelade pingis för Emilia och Martin kunde inte sitta still för då skulle de nog ha somnat. Eftersom vi var 6 st så spelade vi rundpingis, en gång kom jag tvåa, hade kanske kunnat vinna, men det ville j ag inte för då skulle jag ha måstat spela med boxningshandskar på och det ville jag inte! Sen gick vi ner och åt! Efter att vi hade ätit så såg vi på Kalle Anka, i slutet av det så somnade Emilia och Martin och sov i typ 2 timmar. Under tiden gjorde vi andra inte så mkt. När E och M vaknade igen spelade vi ett spel som hette Ticket to Ride, norden. Det tog typ 2 timmar och det slutade med att jag och Martin vann! Sen satt vi mest och slöade och pratade resten av kvällen!

 

Orkar inte skriva om juldagen just nu, kommer kke senare ikväll eller i morron!

 

Kram 







Av Eva - 22 december 2010 16:30

Så skönt att få slippa skolan några veckor! Fast det här lovet började inte så bra, har bara varit hemma och vart sjuk idag :( inte sådär jättekul!


Imorron ska vi nog ta in granen, har inte gjort det än. Får se hur mycket vi måste kapa av granen som ska stå i mitt rum. Har så lågt i tak att det går inte ha nån jättehög gran iallafall. Förut har jag brukat haft små granar inne på mitt rum, men i år har jag också fått en stor.


Kram!

Av Eva - 20 december 2010 19:03

Har nog alla julklappar nu, köpte de sista tre idag.

Julavslutning imorron sen jullov! Grymt skönt!


Kram

Av Eva - 20 december 2010 18:39

Tror jag ska ta och fixa en ny header

Om jag nu bara orkar föra över bilderna från mobilen

Av Eva - 18 december 2010 16:00

Den här låten är grymt bra och Jay verkligen äger!


Av Eva - 18 december 2010 15:54

Jag verkligen älskar musik! Jag har alltid älskat att sjunga, men aldrig har jag lyssnat på så mycket musik som jag lyssnar på nu! Det är verkligen skönt att lyssna på musik, och det är få saker som hjälper när man är lite nere och deppig, men musik är definitivt en av dem. Som sagt så älskar jag att sjunga men det är synd att jag inte kan sjunga bra, fast om jag kunde det så skulle jagnog sjunga hela tiden så det kanske är tur för alla andra att jag inte kan sjunga.

Av Eva - 17 december 2010 19:39

... har inte skrivit på väldigt länge känns det som! Har liksom inte haft nåt att skriva om, inte orkat skriva, inte orkat komma på nåt att skriva om.


Tycker iallafall att det ska bli grymt skönt med jullov, slutar på tisdag  Har inte planerat nå mycket mer än att vi ska till Karin (min faster) påjulafton, inte vad jag vet har jag nåt planerat iallafall. Skulle vilja hitta på nåt roligt och annorlunda som jag inte brukar göra, skulle vilja träffa lite folk och vara social istället för att bara vara hemma och dega eller vara med kompisar - inte för att det inte är nå roligt - men jag skulle vilja träffa nå nytt folk eller vara med såna som jag inte brukar vara med. Är det nån som har nåt förslag så skriv gärna en kommentar! =)


Kram från mig!!!<3

Ovido - Quiz & Flashcards