Evas - En liten del av mitt liv...

Alla inlägg under januari 2011

Av Eva - 30 januari 2011 11:28

Har nå sjukt ont i halsen och låter som en kråka! Nä, det där var fel förresten, när jag pratar låter det nästan inte alls och om det inte låter kan det ju inte låta som en kråka! :P Vill hitta på nåt att göra men jag orkar inte! Orkar knappt skriva här på bloggen ens, är helt slut! Aja, om man är hemma och tar det lungt idag mår man förhoppningsvis bättre imorron så jag orkar gå till skolan iallafall. Inte för att det är så kul heller, men ändå!


Kram

Av Eva - 29 januari 2011 18:46

Har varit i Delsbo på ungdomsalphaläger/helg! Har vart jättekul! Fast nu är man ganska trött, sov typ bara 4 timmar i natt. Somna kvart i 2 och vakna kvart i 6! Sen så var det inte frukost föräns halv 10 så jag höll på å svälta ihjäl! Nästan iaf! Men kul har det varit iallafall! Om man bortser från att jag är förkyld. Har ont i halsen och är jättehes! Gick inte så bra för mig att sjunga direkt. Imorron blir det nog bara att vara hemma och ta det lungt.


Kram

Av Eva - 27 januari 2011 21:33

Jag ångrar mig jag ångrar mig jag ångrar mig!!!

Om nån nu skulle ha missat det så ångrar jag mig!

Fast det skulle ändå inte ha funkat!


Kram

Av Eva - 24 januari 2011 17:56

Har bara varit en vanlig måndag i skolan idag. Sen har man haft fiolspelning, skittråkigt eftersom vi har världens sämsta lärare som bara är taskig mot Matilda!!! Förra veckan stod hon och kallade henne lat, bara för att hon inte är så bra på noter, verkligen skittaskigt! Om man bortser från spelningen har det varit en ganska bra dag! Blev nöjd med spegeln och tavlan jag satte upp på mitt rum igår! Blev ganska snyggt när ljuset från den röda lampan lyser upp på tavlan underifrån!


Nå mer har jag väl inte att skriva förutom att man ska till tandläkar'n imorron!


Kram!!!

Av Eva - 18 januari 2011 21:23

Nu har jag vart så duktig så att jag har städat mitt rum! Det behövdes verkligen! Upptäckte att det faktiskt fanns ett golv under alla lådor och allt damm som var under min säng!:P Har dammsugit och torkat golvet, dammsugit fåtöljen och fotpallen som hör till, plockat ihop lite och möblerat om, inte så mycket men jag blev ändå ganska nöjd!


Kram...

Av Eva - 18 januari 2011 16:05

Borde städa rummet nu eller skriva färdigt en sak som man skulle ha lämnat in innan lovet, men jag orkar inte! Har bara varit en valig dag i skolan idag. Lika tråkigt som alltid!


Kram!

Av Eva - 17 januari 2011 18:42

Måndag och skola igen alltså! Tråkigt! Idag har vi i klassen iallafall bestämt att vi ska ha disco för låg- och mellanstadiet den 11/2, först trodde jag att jag inte kunde vara med för jag trodde att det var ungdomsalpha den fredagen men upptäckte att det stod på schemat att de skulle byta från udda till jämna veckor så att jag kan vara med ändå för jag vill inte missa varken ungdomsalphan eller discot så nu kan jag troligen vara med på båda!! :D


På eftermiddagen när jag kommit hem från skolan och fiolspelningen så kom Hanna och hennes mamma Karin hem till oss På fika och en omgång couronne (det blev två st förresten!) och så fick Hanna sin julklapp! Lite sent, jag vet, men bättre sent än aldrig Har bara julklapparna till Maja och Isabelle kvar nu!


Kram!

Av Eva - 16 januari 2011 18:20

Vad som har varit kul den här helgen...

- Ungdomsalphan i fredags

- Varit hos småkusinerna i Bro i lördags

- Varit hos Elin tillsammans med tjejerna i lördags

- Att Kim nu sov hos mig från lördag till söndag

- Att sjunga på gudstjänsten på högliden idag


Vad som inte har varit kul den här helgen...

- Att min hamster dog i lördags

- Att bara ha varit hemma och haft tråkigt idag på eftermiddagen


Det här blev en kort sammanfattning över min helg som mestadels har varit bra förutoma att Mizsy, min hamster, dog igår! :'( Det var precis efter att vi kommit hem från Ella (min kusin) och jag var jättetrött efter att ha lekt med henne hela dan och skulle bara äta och duscha och sen skulle jag till Elin som jag upptäckte att hon hade dött! Jag skulle byta vatten till henne för jag hade glömt det på morronen så petade jag som vanligt lite på henne för att "hälsa" och så kände jag att hon var alldeles stel! På en gång fattade jag att hon var död för precis så hade mina andra hamstrar känts när de dog. Det var nog bra att jag skulle till Elin sen så att jag hade något annat att tänka på, för även om jag så klart blev jätteledsen så är det skönt att få skratta tillsammans med kompisarna! Har inte så mycket mer att skriva nu så...


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards