Evas - En liten del av mitt liv...

Alla inlägg under april 2011

Av Eva - 27 april 2011 21:46

Idag har jag varit i Sundsvall med Hanna B. Köpte ett par turkosblå shorts och en svart-vit-rutig skjorta. Jag vet inte om jag kanske är sjku eftersom jag faktiskt handlade idag. Det brukar jag oftast vara för snål för. Men jag är iallafall nöjd med vad jag köpt idag och shortsen var på rea också.


Imorrn ska jag till Hanna tillsammans med de andra tjejerna. Sen på kvällen kommer dwet lite folk hit eftersom Rebecka fyller år imorron så det blir väl till att fira henne också :)


Kram

Av Eva - 26 april 2011 18:02

Har varit hos farmor i hennes bakstuga hela da'n och bakat tunnbröd, hårdbröd, jag vet inte vad det heter, men gott är det iallafall. Ella, Valdemar, William och Matilda där var också där! Maria kom och bakade en stund, hon också. Jag tror jag har bakat ca 60 kakor idag, och sen har jag ätit upp en del segkakor (Fast det var inte bara jag som åt, kan jag ju säga). Det är riktigt gott när det är nybakat. Gott annars också, men inte lika gott.


Har haft en rolig, mysig och mjölig dag idag...

Av Eva - 24 april 2011 19:47

Har nyss varit ute och spelat pinntennis, kubb och krocket med Rebecka. Jo, man måste ju passa på att umgås lite med henne medans hon nu är hemma. Annars så har farmor och farfar varit här på middag idag och så har jag varit på högliden (som jag skrev i förra inlägget). Snart blir det väl till å gå ner och se på ''Mästarnas mästare'' tillsammans med övriga familjen, förutom Ester som är hos Elin Mattson.

   Imorron ska vi till farmor och farfar och äta där, så då får man väl träffa lite kusiner. Ha det bra alla!

Av Eva - 24 april 2011 18:05

Idag har man varit på högliden på påsk/familje-gudstjänst. Jag spelade fiol, inte så länge men ändå... Som tur var stod de som skulle döpas ivägen för mig så jag syndes inte. Det var bra, för jag kan inte spela när folk tittar på mig, ialla fall inte när jag spelar själv. Tillsammans med andra går det bra. Funderar just nu på att gå ut en sväng för det är så fint väder. Och jag har suttit still alldeles för mycket idag så jag är rastlös!

Av Eva - 23 april 2011 10:43

Nu håller vi på att göra fika, eller de andra gör fika men jag ska snart gå och hjälpa till, sen så ska vi åka till Sindra och fika där tillsammans med Tintin och Hanna Tillberg. Det var ett tag sen jag var där så det ska bli kul. Det är så mysigt där. Aja, nu ska jag gå ner och hjälpa till med fikat.


Kram

Av Eva - 23 april 2011 07:36

Jag sitter i soffan och gör mest ingenting. Eller jag bloggar. Från mobilen. Funderar på vad jag ska göra idag, bara vara hemma tror jag. Ha en bra dag!

Av Eva - 22 april 2011 19:42

Har städat rummet idag, det tog typ hela dagen. Fast då gjorde jag lite andra saker under tiden också. Sen så möblerade jag om lite också, eller jag bytte plats på byrån och fåtöljen och flyttade två stycken små bord. Annars har jag väl inte gjort så mycket idag. Var ute nån timme imorse. Imorron blir det nog också bara till att vara hemma. Om vi inte har något planerat som inte jag vet om, men jag tror inte det.


Och så har man ju liksom äntligen fått det efterlängtade påsklovet!

Gla' påsk allihopa!

Av Eva - 18 april 2011 17:17

Efter att jag skrivit inlägget nyss så kikade jag runt på lite andra bloggar och hittade den här; Toves Tankar. Jag klagade på vad jag fick spela för låtar på fiolen, men man borde nog hålla tyst. Det finns ju de som har det mycket jobbigare och svårare problem än mig. Jag fattar inte hur hon orkar, jag har ju inga barn själv men om t.ex Kim nu skulle dö då vet jag inte om jag skulle orka kliva upp på morronen.

   Så man borde ju hålla tyst, men det kan vara väldigt svårt. För även om det är ett så litet problem som vilken låt man får spela så vill man gärna klaga. Men ändå...

Ovido - Quiz & Flashcards