Evas - En liten del av mitt liv...

Alla inlägg under december 2011

Av Eva - 22 december 2011 21:43

Idag hade vi (äntligen) julavslutning på skolan! VI spelade volleyboll mot lärarna, det gick väl inte så jättebra. De som är bäst på volleyboll i vår klass var inte där så... Och så har vi haft rimstuga och nån till "tävling" där man skulle gissa vart i Sverige en bild var tagen. Och till sist så fick vi äntligen betygen också. Jag hade 260 poäng totalt. Lite halvnöjd, vet att det kunde varit bättre men ändå så känns det bra. Jag har ju en hel termin till på mig att förbättra dem, ska försöka satsa på minst 300 poäng till sommaren.


Igår tog vi in julgranen i mitt rum och idag tog vi in den andra granen till vardagsrummet. Så nu luktar det underbart gott av gran i både mitt rum och i vardagsrummet. Min är precis så överpyntad som jag vill ha den =P



Här är min gran... =)


 





Och här är den i vardagsrummet... =)


 





Kram

 

Av Eva - 20 december 2011 10:58

Sitter på skolan och ska egentligen ha NO nu, men Maria (läraren) pratar betyg så vi ser på film istället. Source code heter den. Den handlar typ om nån snubbe som får uppleva de sista åtta minuterna av en annan snubbes liv. Och så ska han lista ut vem som sprängde tåget han var ombord på.


När jag kommer hem ska jag baka chokladsnittar eller vad de heter. Goda är de iallafall! =P Jag gillar att baka kakor, oftast bakar jag bara mjukkakor, men det är nästan roligare att baka vanliga kakor.


Känner att det går lite segt att skriva, jag börjar bli för mycket inne i filmen nu. Tittar en stund, skriver lite, tittar en stund till o.s.v så det har tagit drygt en halvtimme att skriva det här ;-)


Kram

Av Eva - 19 december 2011 21:00

Igår satte jag upp lite tomtar i mitt rum och idag har jag och Ester bakat pepparnötter, eller det var väl mamma som gjorde degen och jag och Ester rullade dem =P Struntsamma, de är goda iallafall. Så nu börjar julstämningen smyga sig på, det är bara julgranen som fattas. Men det blir först på onsdag och torsdag som granarna kommer in. Alla julklapparna är köpta och alla prov gjorda så nu är stressen äntligen över, det är snart jullov och livet känns riktigt bra! =)



Kram

Av Eva - 5 december 2011 21:13

Idag har vi spelat två föreställningar av "Med åsneexpress till Betlehem", ett julspel på Högliden, för dagis, lekis och förstaklassare (igår hade vi en allmän föreställning). Jag och Kim nu spelade åsna. Jag missade inte att säga en enda av mina repliker. Inte för att jag hade nån men... Det gick bra iallafall, jag var på väg att gå in i ett barn nån gång men annars tror jag inte att jag gick in i nån/nåt. Men det var ganska jobbigt för jag gick först och höll i huvudet och man såg ingenting förutom sina fötter så man visste inte riktigt vart man skulle gå. Och så var det extremt varmt därinne! Så vi blev jättevarma när vi satt uppe på scenen och vi satt där jättelänge, typ en halvtimme. Sen efter sista föreställningen så ville alla barnen klappa åsnan och det kittlades jättemycket när de kom och klappade! Efter det var jag lite halvdöd, alldeles varm, trött och hade ont i ryggen/nacken! Fast det var ändå väldigt roligt!



Här är Arne! (Åsnan hette så...) Jag kommer sakna dig :'(

 



Kram


Av Eva - 1 december 2011 21:08

Igår var alla som läser spanska i åttan och nian i Stockholm för att gå på Vasamuseet och för att höra om inkaindianerna och få se lite av deras saker och skatter. Bussen gick kl. 6 på morronen från Vattlång så jag klev upp vid halv 5. Fast jag vaknade vid 4 och var jättepigg redan då... Sedan blev det en ganska lugn bussresa. Jag och Linnea skrattade en del och redan då märkte man att vi var lite flumtrötta. Fast vi sov väl lite grann också.

   När vi kom fram så började vi på Vasamuseet. Det var ganska intressant, vi fick gå en guidad tur och det hon som guidade oss var duktig. Sen så fick vi gå runt lite själva också, jag och Linnea träffade några riktigt snygga killar, Gustav och Ivar.

   Efter det åkte vi buss till Gallerian och gick runt där ungefär en timme. Jag och Linnea köpte likadana koftor (förutom att min är blå och hennes svart) och likadana halsdukar, efter det satte vi oss och fikade. Sedan gick vi bort till Gamla stan och så var vi där i 1- 1½ timme. Jag, Linnea och Maja gick till Mårten Trotzigs gränd (känner mig stolt som lyckades hitta den =P). Det är en jättesmal gata och jag älskar de där små, trånga kullerstensgatorna. Sedan hittade vi en 7eleven-butik och jag och Linnea köpte coca cola och choklad till hemresan. Efter ett tag kom jag, Linnea och Maja fram till slottet och så råkade vi gå lite för långt så det var en cool gubbe som ropade åt oss att vi inte fick gå längre. Då gick vi fort därifrån ;-)

   Sedan gick alla vidare för att titta på inkaguldet i bergrummet på Skeppsholmen. Egentligen skulle jag ha gått första visningen, men jag började blöda näsblod så jag fick gå vising nr. 2 istället. Fast det var bra för det var en bättre guide då... I slutet av visningen var det en gubbe som ursprungligen var indian, som sjöng nån sång om lamor. Fast det enda man hörde var "Woyoyoyoyoyoy oyoyoyoy" eller nåt sånt där! Den var inte direkt bra med den satte sig på hjärnan.

  Efter det gick vi direkt till bussen och började åka hemåt. Då var det flera som irriterande nog satt och sjöng på oyoy-låten. Men efter ett tag, nån timme kanske, så hade jag och Linnea fått i oss lite choklad och cola och socker i kombination med övertrötthet gjorde ju oss extremt flummiga så vi började också sjunga. Allt möjligt som t.ex Wannabe, Ops I did it again, Never let it go och Your the one that I want. Det var bara några exempel... Jag kan tänka mig att det inte lät så vackert för det var falskt, skrikigt och väldigt flummigt! Men det var också superduperroligt!


Det blev en helt underbart bra dag med mycket skratt och flum. Fast när jag väl kom hem var jag väldigt trött. Men det var definitivt en av de bästa dagarna på länge!



 



      



   



Linnea och Ivar

   



Jag och Gustav

   



Mårten Trotzigs gränd

   



 


Mitt och Linneas favoritställe i Gamla stan... =P

   




Kram

Ovido - Quiz & Flashcards