Evas - En liten del av mitt liv...

Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Fjällen på lovet

Av Eva - 13 mars 2011 10:56

Har spenderat lovveckan uppe i Tänndälen! Riktigt kul, hade Miriam Skarin (hennes blogg hittar ni här) med vilket gjorde det hela ännu roligare! Så tack Miriam för en riktigt rolig vecka!


När vi kom upp på lördagen så packade vi upp det som skulle packas upp och tog det lite lungt.


På söndagen tolkade vi på längdskidor efter en vessla upp till Andersborg
(en liten stuga uppe på ett fjäll) tillsammans med en annan familj. Sen åkte vi skidor ner igen. Soligt och fint väder den dan. Köpte nya slalomskidor på morronen också.


På måndagen åkte vi slalom i tänndalen. Det var ganska fint väder och bra före i backarna.


På tisdagen var vi i Ramundberget. En väldigt blåsig men rolig dag.

  Kvällen spenderades tillsammans med Evelina och Per-Erik (från den andra familjen som var med)


Onsdagen spenderades i Tänndalen och då var även Linnea Olsson med. Kul!

Spelade kort med Evelina Per-Erik även den kvällen.


Linnea var med även på torsdagen när vi var i Funäsdalen. Kul, men alla backarna är typ likadana där och man kommer hela tiden ner i samma backe.

Åt tacos med Gallons på kvällen.


På fredagen var vi först upp i sittliften och fick åka i nypistade backar. Riktigt skön att åka då!

Var hemma i stugan och åt popcorn och äpplen på kvällen.


När vi hade packat färdigt på lördagen och mamma höll på att städa stugan så gick vi ner till sittliften i Tännporten och frågade om vi fick åka ett varv i liften och det fick vi. Så det gjorde vi oxå. Fast liftsnubben som vi pratade sa att vi måsta släppa förbi alla som skulle åka skidor eftersom vi inte ens hade lift kort. så medans vi stod där på sidan om och väntade kom det 2 killar som skulle åka upp, men en av killarna hann inte så då tog vi den liften istället. Då sa den andra killen på världens skönaste dialekt nåt i stil med; Vi måste ju släppa damerna först. Sen så tog de liften efter oss istället. Sen när vi satt i liften på väg ner igen mötte vi dem igen och då sa de på samma sköna dialekt;


De: Går'e bra tjejer?

Vi: Aa...

De: Fantastiskt!


Haha, bäääst!


 


Kram


 
 
Ingen bild

Rebecka

13 mars 2011 16:05

Efter en analys av de rörliga bilder av ovan nämnda lifttur som står att finna på denna sida har det framkommit att ovan så kallade "världens skönaste dialekt" torde vara något i stil med göteborgska. (Och inte värmländska vilket undertecknads äldre yngre syster framlagt en teori om.)

Eva

15 mars 2011 16:37

Blablabla...
Det var inte jag som sa att det var värmländska! Det får du ta med Ester vilken dialekt det var! Sen så kan ju prova "prata" normalt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 2 oktober 2012 08:29

Det här med att hålla igång bloggen gick ju jättebra! Eller inte... Men jag har har inte tid. Allt går så fort, det känns som att första da'n på gymnasiet var igår, men jag har redan gått 6 veckor, det är helt sjukt! Jag trivs jättebra i NA12 i alla ...

Av Eva - 23 augusti 2012 21:18

Idag har jag gått min andra dag på gymnasiet i klass NA12 (Naturvetenskapliga programmet) och det vae treorna som hade hand om oss idag. De började med att klä ut oss i labbrockar och skrev våra namn i pannan på oss. Sen blev vi indelade i grupper. D...

Av Eva - 20 augusti 2012 22:31

Idag har jag varit med som frivillig slav åt Rebecka när hon skulle flytta tillbaka ner till Stockholm igen. Det är inte så trevligt att stryka gardiner i ett soligt och jättevarmt rum kan jag tala om. Man blir så otroligt varm själv också! Då är det...

Av Eva - 12 augusti 2012 18:05

Efter min fyra månader långa bloggpaus är jag nu tillbaka och ska försöka återuppta mitt bloggande igen. Vi får väl se hur mycket det blir... Men nu ska jag fika, så ha det gött!   Kram! ...

Av Eva - 25 april 2012 21:24


Insåg att jag inte har skrivit på länge, så det är väl dax nu... =P  Jag har bara varit så glad och energifull i typ en vecka. Jag vet inte varför, men från och till så har jag knappt kunnat sitta still. På fredag ska vi skriva uppsats på engelska. N...

Ovido - Quiz & Flashcards