Evas - En liten del av mitt liv...

Alla inlägg under september 2011

Av Eva - 30 september 2011 18:45

Nu ligger jag i sängen och lyssnar på Rix fm och spelar Wordfeud. Jag som tycker alfapet är jättetråkigt och har sagt till Hanna att jag inte skulle börja spela wordfeud, men det är så många som spelar det så jag fick lust att prova och det är nästan kul. Strax ska jag och Ester åka till macken och köpa nåt gott att äta ikväll.


Ha en suuuuperbra fredagkväll!

Kram =)

Av Eva - 29 september 2011 19:15

Imorse när jag vaknade kunde jag knappt stänga av väckarklockan. Vi hade 5-kamp igår och nu har jag en fruktansvärd träningsvärk, har ont överallt, i benen, axlarna, ryggen, nacken och magen.Varje gång jag skrattar känns det som att jag gjorde sisådär 1000 sitt-ups eller nåt sånt igår. Det mesta av träningsvärken kommer nog från dragkampen, men sen är det nog lite av att jag sprang/gick/hoppade en del igår också.

   Imorron har vi SO-prov så om jag tar mig upp ur sängen ska jag nog gå och plugga lite snart. Kan det mesta tror jag..


Kram

Av Eva - 26 september 2011 18:32

Sitter inne på mitt rum i min älskade fåtölj - som vanligt - och lyssnar på Rix topp 6. Just nu är det min favorit, Maroon 5 - Moves like Jagger. Den är så sjukt härlig! Hursomhelst så har jag varit hos tandläkaren idag, drog en tand så det känns lite konstigt nu men man vänjer sig väl snart... Sen hade vi matteprov, tror att det gick bra. I övrigt har väl dan varit som vanligt, alla andra på skolan har fått sina datorer så överallt har man sett folk som suttit med datorer.  Imorron tror jag det bara blir en vanlig tisdag, händer nog inte nåt så speciellt roligt skulle jag tro...


Ha're bäst!

Kram

Av Eva - 25 september 2011 18:20

Igår var det sång- och musikcafé på Smyrna. Min lärare som jag hade förut, Lisa Lampert, och hennes syster Britt-Marie Åström var med och spelade och sjöng. Efteråt så följde jag och Kim nu med Hanna hem och så sov vi hos henne. Det var jättekul, vi satt uppe och såg på tv och pratade till typ 4 - halv 5. Sen idag har vi typ bara tagit det lungt och sett på tv och spelat bingo (lite konstigt kanske men...).


Just nu sitter jag i min supersköna fåtölj och gör något som jag älskar, och gör ganska ofta när jag sitter ensam på mitt rum... Jag lyssnar på musik och sjunger! Finns det nåt bättre eller?!


Ha en bra kväll!

Kram!

Av Eva - 20 september 2011 21:53

Diag har mitt humör varit väldigt blandat, en minut har jag varit jätteglad, nästa jättetrött och lite smått sur. Men det har varit en rätt så bra dag ändå... Vi så på fotboll mellan 10.00 och 11.00 Jag satt på min regnjacka på gräset, eller det var inte bara jag som satt på den, vi var 10 st, jag blev blöt igenom och på benen som jag hade mot gräset eftersom jag hade Kim nu, Amanda och Maja i knät. Så halva dan idag har jag gått med blöta jeans, inte särskilt skönt. Och jackan luktde jätteäckligt, en blandning av jord, mask och fisk, sen så hängde ju den i skåpet så det luktar ikadant där. Fast nu har jackan åkt i tvätten iallafall.

   En då lig sak med den här kvällen är att Christian Hedlund (för alla er som inte lyssnar på rix fm på kvällarna, han har (haft) ett eget program där) sänder sin sista kväll på rix fm, han ska sluta. Det är lite tragiskt för jag gillar att lyssna på honom, han är så rolig. Man blir glad av det. Alldeles nyss slutade sista 'Kvällar med Christian Hedlund'. I fortsättningen är det nån Basse som ska ha det, han är sökert duktig han med men ändå... 


Imorron är det skolfoto. Eftersom jag går i nian snu så ska vi klä ut oss, vi sk vara bönder/farmville.


Kram

Av Eva - 19 september 2011 17:55

Idag har jag haft en rätt så bra dag... Jag tror det är glädjen från i helgen som har suttit i lite. Vi hade datagrejsomojs från halv 11 till 4, det var ganska drygt men ändå rätt så skönt. Och det var bra för jag behövde inte in i skåpet så mycket, för det var överfullt för både Pablo och Emmy hade sina saker där. Mitt skåp där alla böcker brukar stå "prydligt" på hyllorna var nu intryckta allihop på en hylla och Pablo och Emmy fick varsin av de andra...


Ikväll åker vi till farmor och farfar för farfar fyllde 76 igår. Så då blir det väl lite tårta och annat gott... Tror att några av kusinerna kommer också. Sen ska vi ta med oss våra två mattor som vi vävde i somras hem. Ska bli kul att se hur de ser ut, speciellt den av plastpåsar.


Ha en bra kväll!
Kram

Av Eva - 18 september 2011 10:17

Igår var Linnea här, och det var en av de bästa dagar på ett tag. Definitivt den bästa den här veckan! Vi gjorde en hel del, mest saker som vi nästan alltid gör. Spelade kort, spelade ett spel på datorn - som vi typ alltid spelar - Jack Frost heter det ;) Vi bakade, kladdkaka som vanligt, fast med glasyr på denna gång. Det vart jääättesnyggt. Säger vi iallafall. Sen körde vi fyrhjuling, det är faktiskt kul när man är två. Fast lite svårt att prata men...

   När vi spelade Jack Frost fastnade vi på en level, 34, som var typ omöjlig. Och vi var liksom väldigt flumma, så en gång fick vi en skrattattack så vi skrattade tills vi fick ont i huvudet. För om man ligger på mage på golvet och skrattar jättemycket, då kan man inte andas och då får man jätteont i huvudet.

   Det var en riktigt rolig dag med mycket skratt på grund av en riktigt bra humor. Konstigt att ingen annan tycker det, speciellt Ester!?


Idag ska vi åka till Hårte för att träffa Rita, farmors fostersyster, som är här i Sverige nu. Hon bor i Tyskland annars, men är på semester här nu. Hon var och hälsade på oss förra söndagen men då hann inte jag träffa henne så mycket för jag och Ester skulle bort på kvällen... Så det ska bli roligt att få träffa henne nu, för hon är så mysig och har alltid varit så snäll, och om man bortser från förra söndagen var det jättelängesen jag träffade henne.


Ha en bra söndag!

Kram

Av Eva - 16 september 2011 19:37

Usch vilken tråkig fredag jag har... Bara sitter hemma och gör ingenting. Fast ändå, det är rätt så skönt... Om en stund så blir det soffan framför tvn och Doobidoo med övriga familjen. Och kanske nån film efter det. Det är ju ganska mysigt...


Imorron kommer Linnea hit, ska bli jättekul! Det var så längesen jag va med henne. Man vet aldrig vad man hittar på med henne, kanske bakar en kladdkaka eller nåt...


Iövrigt så har jag klippt mig. Till axlarna, det känns jätte ovanligt. Det är en decimeter hår som saknas.


Ha en grym fredagkväll!

Kram 

Ovido - Quiz & Flashcards