Evas - En liten del av mitt liv...

Alla inlägg den 11 april 2011

Av Eva - 11 april 2011 17:39

Hela dan har jag fått höra; "Eva, kan du läsa en saga?", "Eva, Eva, kan vi leka pomperipoffa?", "Eva, jag vill rita!", "Eva, här får du en teckning som jag har ritat!", Eva, kan du rita en teckning åt mig? Och blomman ska vara större än hennes!" o.s.v


Ni kan ju gissa vart jag praoar! Aa, precis. På dagis. Och om nån undrar så betyder pomeperipoffa egentligen pomperipossa. Aja, hur som helst så har det varit en väldigt rolig dag. Kan alla "storbarnens" namn och nästan alla "småbarnens" namn. Har fått rita, läsa sagor, leka (både pomperipoffa och kurragömma m.m.), varit ute och byggt sandslott med en väldigt geggig sand och lite andra saker...


I lördags så sprang jag rumt på stan och lekte förrymd slav. Det var ett samarbete mellan kyrkorna i Hudik. Det kallades "På rymmen" och gick ut på att man var olika lag på ca 5 st, och så var man slavar på rymmen. Man fick ha en skylt runt halsen som det stod "Slav, tillhör Filemon" på. Sen fick man leta på stan efter bibliska personer med hjälp av ledtrådar. Men samtidigt fanns det vakter som var ute och letade slavar och fångade dem. Gick inte så bra för oss, vi blev fångade tre ggr (Blev omringade en gång) och såg vakterna typ hela tiden så vi han inte hitta alla personer :( Men vi hittade de flesta iallafall. Fast vi visste var två st var men vi hann inte få deras namnunderskrifter för vi blev fångade.

  Hade sett fram emot den dan väldigt länge, men den blev inte riktigt så rolig som jag trott för några i vårat lag var inte lika taggad som mig och de andra i laget. Blir då inte riktigt lika roligt, för de sa att de inte tyckte att det var så kul. Fasst ioförsig, de är nog inte såna personer som tycker om att göra pinsamma och galna saker som att springa runt på stan med en slavskylt runt halsen. Alla tittade liksom på en och det var nån som sa "Slav?!?". Sånt tycker jag är jätteroligt! Så dan blev inte riktigt lika lyckad som jag trott, men det var väl kul ändå...


I söndags var jag några timmar hos Kim nu (hon och hanna var med på lördagen också). Annars gjorde jag väl inte så mycket, vart förkyld :( Så jag har knaprat halstabletter hela dan.


Just nu så lyssnar man på musik...


rkylda kramar...;)

Ovido - Quiz & Flashcards