Evas - En liten del av mitt liv...

Alla inlägg under augusti 2010

Av Eva - 22 augusti 2010 11:05

Jag måste vara typ, världens klantigaste, för jag är så duktig att jag har lyckats klämma tån under ett stolsben, alldeles av mig själv:P Igår kunde jag knappt gå, så ont hade jag och ändå var jag i stan med mamma och Ester. Jag köpte en ny väska (den är grön!) och en skjorta:D

På em var jag med Linnea Olsson:D Vi bakade världens godaste kladdkaka  


   Kram /Eva


        

Av Eva - 20 augusti 2010 10:55

Igårkväll var jag, Hanna, Ester och mamma och tittade på genrepet av 

Ronja Rövardotter på järnverket i iggesund   Det var coolt med alla ljud- och ljuseffekter i den där miljön. Första akten satt jag och Hanna alldeles brevid musikerna så ibland blev det lite väl högt när det t.ex "åskade" och liknande men det var väldigt häftigt och snyggt gjort.


Kram. /Eva


                                                                                                                                     

Av Eva - 18 augusti 2010 08:10

Frukost måste vara nåt av det bästa på hela dan! Jag är en morgonmänniska som vaknar tidigt på mornarna och då är jag ofta väldigt hungrig, och då smakar det väldigt gott med en tallrik fil och flingor (helst k-special) och efter det en macka och ett glas mjölk, det är en perfekt frukost när man är riktigt hungrig:)


Idag ska vi skjutsa ner storsyrran till sthlm - lr Rinkeby - så totalt blir det typ 8 timmars bilåkande idag, lite drygt speciellt eftersom jag kommer få sitta i mitten hela vägen ner, men det ska ändå bli kul att få se vart Rebecka kommer att bo:)


Kram  /Eva

Av Eva - 17 augusti 2010 22:08

Idag har jag varit i stan med pappa och Ester på eftermiddan. Vi var på bibblan och jag lånade en bok medans Ester lånade två, sedan gick vi och kolla lite på typ kläder och sånt.

Vid typ halv 7 åkte vi till Fam. Tuan Thawng (burmeserna i ilsbo) för de ville be för Rebecka innan hon flyttar till sthlm imorgon. När vi var där bjöd de (som vanligt) oss på fika, sedan skulle de be. Efter det gick jag, Kim nu, Muang sen och Ester ut och gjorde typ ingenting. Kul att träffa kim iaf 


Det var min dag, nå mkt mer har jag inte gjort men imorron ska vi skjutsa Rebecka ner till sthlm, så då blir det mest att åka bil hela dan, men men, bättre än att bara sitta hemma och slöa iaf:P


Kram /Eva

Av Eva - 16 augusti 2010 21:45

Idag har jag varit hos hanna och så har vi målat kojan. Så nu är den fint röd utanpå:) Vi kke skulle måla insidan på torsdag. När vi målade var det inte bara kojan som blev röd, även mina armar och hälsenor blev röda (det var inte jag som målade dem, det var mina 'kära' vänner).

När jag kom hem åt vi middag och sen tog jag en lång, varm, skön dusch och efter det skulle vi upp till smyrna på bön. Hela familjen Tuan thawng var där, Helina är bara för söt. Vi skulle förmodligen hälsa på dem imorgon för att de ville träffa Rebecka en gång till innan hon flyttar till sthlm på onsdag.

Nu tror jag jag ska gå och sova, man blir trött av att måla


Gonatt

Av Eva - 15 augusti 2010 20:20

Har varit på ömöte idag, där träffa jag sara, cissi och miriam  även några söta småkusiner<3 På eftermiddan har jag mest bara varit hemma och slöat och imorgon kanske vi (hanna, maja, elin, kim nu och jag) skulle måla kojan:D


Kram.

Av Eva - 15 augusti 2010 19:39

Hej, har gjort en ny blogg nu, ska försöka skriva mer på den här än den förra:)
Kram /Eva

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards