Evas - En liten del av mitt liv...

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Eva - 18 februari 2012 20:22

Idag har jag varit på kakknytkalas. Min faster fyller fyrtio på tisdag så hon hade fest idag. Jag och Ester var kakkommitté vilket innebar att vi fick ta emot kakor soom gästerna hade med sig när de kom och sedan lägga upp dem och så fick vi fylla på om det tog slut på kakor o.s.v Sedan så var vi väl lite barnvakter/lektanter också. Med tanke på att det var 10-15 barn där så hade man ganska fullt upp. Jag förstår inte att man kan tycka det är så fruktansvärt kul att springa runt runt. Själv tycker jag mest att det är rätt så jobbigt. Jag har lite för dålig kondis för att jaga barn. Men vad gör man inte för att underhålla dem!? Brottas verkar vara nåt annat som barn tycker är kul. Det är inte så lätt när man sitter och helt plötsligt kommer det tre-fyra stycken och drar och knuffar omkull en. Men det är lite kul, jag älskar barn. I lagom mängd i alla fall. Ett par timmar då och då. Jag tror att om jag vore dagisfröken eller hade småsyskon så kanske jag inte skulle tycka att det vore lika kul.


Just nu sitter jag och ser på Melodifestivalen med övriga familjen. 


Ha de gött!

Kram

Ovido - Quiz & Flashcards