Evas - En liten del av mitt liv...

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Eva - 5 februari 2012 17:40

Igår och idag har varit såna dagar som påminner mig om varför jag älskar vintern. Soligt och riktigt kallt! Underbart jag älskar det! Jag var ute två gånger igår och två gånger idag. Jag har knäppt en hel del kort bara för att det har varit så vackert ute... Och inatt var det -32,8 grader som kallast, det tycker jag är jättehärligt! Igår var jag och Ester med på Högliden och sjöng tillsammans med Clara Einarsson, Charlotte Liw och Agnes Boström. Sedan var det en kille som heter Tommy Dahlman. Han var jätteduktig och det var intressant att få lyssna till honom. Han skulle vara på Mötesplats Högliden ikväll också, mamma och Ester är där för Ester skulle hålla i söndagsskolan med Ylva men jag orkade inte följa med. Så jag sitter här och skriver och lyssnar på musik istället... =)


Kram


     

Av Eva - 5 februari 2012 17:18

Tänke snabbt skriva lite om vad som har hänt senaste veckan...


Vi börjar förra fredagen. Då var jag på Ungdomsalpha-helg på Elimkyrkan i Friggesund tillsammans med flera andra från Ungdomsalpha/Genesis. På fredagskvällen hade vi en samling där Lars pratade om Vem är den helige ande? Efter det så vart det lite häng och lekar och pizza. Sedan vid typ ett var det dags att sova... På lördagen efter frukost var det en till samling om den Helige ande. Efter det åkte vi pulka i typ en timme, sen när vi kom tillbaka tillbaka till kyrkan var det lunch! Det smakade riktigt gott efter att varit ute och åkt pulka... Sedan var det en samling till, lite pingis och mer häng. Det var ett rikitgt roligt dygn tillsammans med underbara människor =D


På söndagen var jag bara hemma och tog igen mig efter att varit i Frigge på fredagen och lördagen. Jag var så trött så jag orkade typ inte göra nånting. Jag åkte lite skidor och skottade lite snö, annars slöade jag bara hela dagen.


På måndagen stod jag i cafeterian på skolan. Det var lite drygt men ganska roligt. JAg hade saker att göra nästan hela tiden, bre mackor, ta betalt av de som handlade, skära mackor o.s.v Det var bara mellan 11 och 12 som jag inte hade något att göra så då satt jag och lyssnade på musik och löste Rubkis kub. Det är ett väldigt bra tidsfördriv, även om man tröttnar lite efter ett tag så är det bra för att ha nåt att göra...


Tisdag - fredag var väl mest som vanligt. Det har varit en del förberedelser inför nationella provet i svenska som är nu på tisdag och torsdag...


Kram

Ovido - Quiz & Flashcards