Evas - En liten del av mitt liv...

Alla inlägg under november 2010

Av Eva - 15 november 2010 21:35

Är besviken!

På dig!

Är så trött på skolan!

På allt!

Allt är bara skit!

Av Eva - 14 november 2010 18:47

Igår städade jag Mizsys (min hamsters) bur, och idag har jag städat mitt rum, så jag tycker jag har varit ganska duktig i helgen!


Förutom att städa iag så har vi varit hos farmor och farfar och ätit tårta, och så har jag varit hos Hanna och byggt en snögubbe. Och igår var vi först på Smyrna, sen på 50-års kalas, så jag var inte hemma förräns halv 2 inatt, och somnade inte förräns strax efter 2 så jag har varit ganska trött idag!


Jag funderar på att gå ner och baka lingonfilkaka, få se om jag orkar.


Kram

Av Eva - 14 november 2010 18:43

Grattis på farsdag, pappa!

Det som stod på tröjan stämmer!

Du är verkligen Världens Bästa Pappa!<3


Kram från dottern Eva!

Av Eva - 13 november 2010 13:23

Jag har extremt tråkigt!


Ifall nån undra...


Så vet ni nu!


Totalt onödigt inlägg, jag vet!

Av Eva - 13 november 2010 12:45

Jag tycker inte om regnet!

Det förstörde den underbara, mjuka, torra, mysiga pudersnön som var i onsdags!

Pudersnön som jag älskade!

Dumma Regn!


Kram!

Av Eva - 12 november 2010 17:35

Så trött på detta eviga regnande!

Varför kan det inte vara som igår? Minus 12 och stjärnklart!


Trött på skolan också, kommer kanske bli ännu mer trött på den på måndag! Men det får vi ta då! Nu ska jag försöka glömma skolan och ha en bra helg istället!


Kram

Av Eva - 11 november 2010 20:00

Har haft den bästa Kim nu här idag! Vi har varit ute och åkt spark, legat i snön och tittat på stjärnorna och pratat. Fast det var typ - 12 var det jätteskönt ute! Luften känns så ren och klar när det är så kallt, och har man bara varma kläder på sig så är det väldigt skönt att vara utomhus. Sen gick vi in och åt middag och efter det satte vi oss på mitt rum och pratade istället.


Har haft det väldigt kul iallafall, är så skönt för jag kan prata om nästan allt med henne och bara få vara mig själv! Och just nu är jag bara så väldigt glad av någon anledning! :)


Kram allihop <3

Av Eva - 8 november 2010 17:41

Det började på torsdagmorgon med att vi åkte först med x-tåget till Gävle, och därifrån med 2-våningars tåg vidare till Uppsala. Först när vi kom åt vi lunch, jag åt hamburgare och drack coca cola till. Det var inga roliga workshopar den dagen så vi gick på stan istället. Jag funderade på att köpa en t-shirt, men gjorde inte det. Vi gick på stan i några timmar, sen åkte vi tillbaka och åt middag. Kvällsmötet började med lovsång (som alla andra möten) sen talade Ulf Ekman. Efter kvällsmötet var det lovsångskväll.

  Fredagen började tidigt med att nån av norskornas, som sov i vårat rum, väckarklocka ringde typ halv 6 eller nåt sånt där, och ingen klev upp så det kändes lite onödigt. Sen klev jag upp typ kl 7, och gick och borstade tänderna och sånt. Sen gick vi och åt frukost vid halv 9. Jag åt fil och flingor, fralla och äpple + ett glas juice. Det var någon slags frukostpaket (frukost 2) för 35 kr, så det åt jag varje morgon. På fredagens morgonmöte var det konferensens värd, Mattias Nordström som talade om tro, hopp och kärlek. Efter det vid typ kl 12 åt vi "lunch" bestående av en baguett och en fanta.  Det var inga roliga workshops den dagen heller, så jag och Ester åkte in till stan igen, och vi trodde att Rebecka och Sandra också skulle komma, men de var för trötta så de stannade hos Sandra istället. Då bestämde vi oss föör att också åka "hem" igen, och eftersom det hade gått mindre än 90 minuter så fick vi åka på samma biljett tillbaka också. När vi kom tillbaka satt vi bara på rummet och slöade fram tills ca halv 7 när de stängde sovsalarna innan kvällsmötet.

  Denna kvälls möte var det en pastor från Singapore, Tan Seow How, som pratade om hur han själv hade kommit till tro och liknande. Sen på kvällen vid halv 11 var det konsert med det grymt bra bandet Rush or Fools! Det var tydligen första gången de spelade i Europa! När de hade spelat klart köpte vi deras skiva, som jag lyssnar på just nu, och fick biljetterna signerade. Efter det var jag väldigt trött (jag brukar vara det kl 1 på kvällen, speciellt om man alldeles innan har varit på konsert) och väldigt hungrig, men cafeterian hade stängt. Men som tur var hade vi frukt kvar inne på rummet så en mandarin fick duga, Nästa morron var det lika som föregånde att någons väckarklocka ringde alldeles för tidigt + att en tjejs mobil ringde och det tog jättelång tid innan den slutade. Så jag var ganska trött den morgonen. Jag klev tillsist upp strax efter kl 7 och gick och borstade tänderna och liknande, sen gick vi och åt frukost.


Den morgonen pratade Tan Seow How igen, fast om lite annat denna gången.  Fast mötet började som vanligt med lovsång. Efter det åt vi lunch, baguette även denna dag! Sen var jag och Ester så trötta så vi gick till vårat rum igen, och jag tänkte jag ska inte somna, jag ska inte somna. Men så klart somnade jag. Sen kl 2 var det tjejworkshop (enda workshopen som vi gick på) som höll på i lite drygt 2 timmar. Den handlade om utstrålning. När den var slut gick jag, Sandra, Rebecka och Ester och åt pizza. Jag åt capricciocia, med skinka och champinioner, men han som kom med pizzorna tänkte ge mig Rebeckas med skinka, champinioner och räkor, usch för räkor!!!


På kvällen var det Joakim Lundqvist som talade bland annat om någon som heter Jim Zwerg som hade kämpat mot rasismen i USA eller nåt sånt. Efter det var det musiktävling på torget (det var ett rum som kallades så) men det var så varmt och rökigt och trångt så man orkade inte vara där inne någon längre stund! Så vi satt bara på ett ställe och gjorde ingenting eftersom vi inte hade lust att gå och lägga oss! På morgonen efter måsta vi packa klart det sista och vara ute ur sovsalarna innan kl 8, för det skulle typ vara söndax där eller nåt. Så då satt vi lo och väntade på att frukosten skulle öppna! När vi hade ätit frukost gick vi till bussen som skulle ta oss till y-busshållplatsen. Sen väntade en tre timmars lång bussresa hem till Hudik igen där mamma hämtade oss!


Kommer komma lite bilder, men orkar inte just nu!

Ovido - Quiz & Flashcards